Systém kvality a ochrany ŽP
Naše společnost má zaveden integrovaný systém řízení, konkrétně systém managementu kvality a systém environmentálního managementu. Integrovaný systém řízení je uplatněn v celé společnosti.
Politika kvality a řízení ochrany životního prostředí
Technické služby Karviná, a.s. jsou společností zabývající se poskytováním veřejně prospěšných služeb, zejména odstraňováním odpadů, zajišťováním veřejného osvětlení, údržbou místních komunikací a úpravou veřejných zelených ploch, prováděním stavební činnosti.
Dlouhodobým cílem společnosti je dosáhnout při realizaci veřejně prospěšných služeb a všech dalších podnikatelských záměrů vysoké kvality a spolehlivosti při minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí a zviditelnit se v regionu svým přístupem a dobrovolnými aktivitami ve vztahu k ochraně životního prostředí. Záměrem společnosti je zlepšení poskytovaných služeb v oblasti sběru bioodpadu.
Odpovědný přístup při poskytování služeb za současného respektování ochrany životního prostředí jako jedné z priorit při řízení společnosti je zárukou serióznosti a jistoty pro všechny partnery – zákazníky, dodavatele, veřejnost, zaměstnance a orgány státní správy.
Vedení společnosti vyhlašuje tuto politiku s přesvědčením, že bude pochopena a přijata všemi našimi zaměstnanci, obchodními partnery, příslušnými orgány státní správy a širokou veřejností.
Zásady pro plnění Politiky kvality a řízení ochrany životního prostředí
- kvalita a ochrana životního prostředí jsou záležitostí každého jednotlivého zaměstnance, který je součástí a základním prvkem systému řízení kvality a ochrany životního prostředí,
- pro dosažení výsledné kvality služeb je důležitá spolupráce a spoluúčast všech zaměstnanců včetně zajištění kvality i ze strany dodavatelů,
- nezbytným předpokladem dosažení spokojenosti partnerů je poznání jejich potřeb a požadavků,
- při realizaci veřejně prospěšných služeb zajišťovat kvalitu a dodržovat požadavky právních předpisů a jiné požadavky v oblasti ochrany životního prostředí,
- poskytovat služby a realizovat činnosti s ohledem na účinné využívání energie a materiálů,
- zajišťovat další využití vytříděných odpadů, o problematice sběru, dalšího využívání a přístupu k ochraně životního prostředí poskytovat informace našim partnerům,
- prevencí předcházet možnosti vzniku mimořádných situací, jejichž důsledky by mohly mít negativní vliv na životní prostředí, technologie a technologická zařízení, zdraví a bezpečnost zaměstnanců,
- eliminovat hrozby a příležitosti v rámci prevence rizik a příležitostí, tato rizika a příležitosti identifikovat, analyzovat a hodnotit a navrhovat opatření k řešení těchto rizik,
- vytvářet strategické plány a cíle společnosti, které budou dlouhodobě prosazovat udržitelný rozvoj naší společnosti, který napomáhá k ochraně životního prostředí,
- systematicky zvyšovat povědomí o kvalitě a environmentální povědomí našich zaměstnanců,
- neustále zlepšovat kvalitu poskytovaných služeb v souladu s environmentálními požadavky našich zákazníků a očekáváním veřejnosti.
Při naplňování Politiky kvality a řízení ochrany životního prostředí se vedení společnosti zavazuje
- udržovat obousměrnou komunikaci s partnery,
- vytvořit vhodné pracovní podmínky, pracovní prostředí, zajistit odpovídající pracovní prostředky, umožnit zvyšování kvalifikace dalším vzděláváním,
- podporovat u zaměstnanců vědomí sounáležitosti se společností,
- neustále ověřovat, udržovat a zlepšovat funkčnost systému,
- přijímat cíle a v rámci zlepšování řízení přezkoumávat systém kvality a environmentu,
- zajistit potřebné zdroje.
V Karviné 01. října 2017
Ing. Zbyněk Gajdacz, MPA
ředitel společnosti